Motorrijden doe ik in gezinsverband met zijspan (bestuurd door mijn vrouw) tijdens vakanties en kampeerweekenden, bij deelname en uitzetten van allroad ritten, als woon-werk verkeer, en m.b.t. een toerrit of motor-treffen/evenement.

In 1991 ben ik met motorrijden begonnen op een Honda VF750F. Een sport-toermotor, waarmee je goed langere afstanden op de weg kunt afleggen. Met een 3-delige kofferset kon ik bovendien veel meenemen.

Vanaf 1998 ben ik allroad motoren gaan rijden. Nadat de VF750F was verkocht, wegens te weinig tijd in verband met gezinsuitbreiding, heb ik binnen een jaar toch weer een motor gekocht: Een Honda XL600R. Deze beviel me zo goed, dat ik een jaar later deze inruilde voor een soortgelijkige nieuwe: Een Yamaha XT600E. Ik heb er ruim 100.000 km mee gereden.
Sinds 2004 heb ik er nog een motor-hobby bij: Rijden op (en sleutelen aan) een MZ ETZ 250 LUXE. Dit is een mooie manier om goedkoop en leuk met basis motor-techniek bezig te zijn.

De XT is in 2015 ingeruild voor een heel ander type motor: Suzuki Intruder 800C. Na 3 jaar met plezier rijden heb ik deze in 2018 vervangen door een BMW Sertao (G650GS). Hiermee heb ik weer een moderne motor voor allroad ritten.